سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ کارها نزد خدا، شادمان ساختن مؤمن است، از طریق برطرف ساختن گرسنگی اش و یا زدودن اندوهش . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تازههای علمی

 
 
بخش سوم 2(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:12 عصر )

نمودار تحریک و خارش ناحیه تناسلی زنان :

 

مقاربت در سنین بالا:

هر زوج باید بتوانند علی رغم بالا رفتن سن،از تمامی احساسات جنسی، چه جسمی و چه عاطفی، لذت ببرند.پس از یائسگی، در اثر کاهش لغزنده بودن مهبل، مقاربت باعث ناراحتی می شود. علت کاهش لغزندگی، کاهش استروژن است.بهترین راه حل های کوتاه مدت، استفاده از ژلهای محلول در آب (ژل لوبری کت) و به کارگیری روشهای جنسی جدید هستند. به عنوان نوعی درمان درازمدت، گاهی می توان خشکی مهبل را با هورمون درمانی بهبود بخشید. به مرور که سن مردان بالا می رود، مدت بیشتری طول می کشد تا به نعوظ کامل دست یابند و نعوظشان هم به سفتی گذشته نیست. انزال هم ممکن است با اندکی تأخیر اتفاق بیفتد.با وجود این، با تجربه و اعتماد به نفس این مسایل را جبران می کنند.در صورت ابتلای هر یک از طرفین به بیماری ناتوان کننده، تغییر روش سکس میتواند کمک کننده باشد. برخی از افراد مبتلا به مشکلات جنسی در گذشته، از سن به عنوان عذری برای اجتناب از مقاربت استفاده می کنند، ولی هیچگاه برای مشاوره دیر نیست و سن هم مانعی برای دستیابی به درمان محسوب نمی‌شود. 

 

درمان واژینیسموس :

واژینیسموس حالتی است که در طی آن، عضلات اطراف مهبل منقبض و مانع دخول می شوند.یکی از روشهای درمانی این است که فرد مبتلا ، به مرور وسایل گشادکننده با قطر بیشتردرداخل مهبل خود وارد کند.این کار می تواند به برطرف کردن ترس از توانایی کش آمدن مهبل درحدی که اجازه دخول را بدهد کمک کند. واژینیسموس و برخی دیگر از مشکلات جنسی زنان، علل روانشناسی دارند.مشاوره جنسی اغلب می تواند به برطرف کردن ترسها یا کنارنیامدن با اتفاقات جنسی ناخوشایند گذشته کمک کند و بدین ترتیب مشکل را حل کند .

 

کاهش میل جنسی در زنان :

برخی از زنان، یک یا دو بار در هفته یا حتی کمتر، نیاز به مقاربت احساس می کنند.درحالیکه برخی دیگر، هر روز چنین نیازی را احساس می کنند.میل جنسی که در این حدودباشد،طبیعی است.در غیر این صورت ممکن است علت کاهش میل جنسی، مشکل جسمانی باشد مثلاً وجود عفونت،باعث احساس ناراحتی موقع مقاربت می شود و میل جنسی را کم می کند.دربسیاری ازموارد، کاهش میل جنسی علت روانشناسی مثل استرس، افسردگی یا اضطراب درباره وجود یک مشکل جنسی خاص دارد.در صورتی که از بابت کاهش غیرطبیعی میل جنسی خودنگرانهستیدیا اینکه دیگر مثل گذشته به راحتی از نظر جنسی تحریک نمی شوید، اگر دیر به فکر درمان بیافتید، ممکن است رابطه شما با همسرتان دچار مشکل شود.

 

نیازهای جنسی خود را با هم در میان بگذارید :

بسیاری از مردم احساس می کنند که می توانند جنبه جنسی روابط خود را بهبود ببخشند ،اما گفتگو درباره نیازهای جنسی با همسرشان برایشان مشکل است.پیشنهادهای زیر میتواند برای بهبود رابطه و درک متقابل شما و همسرتان که کلید روابط جنسی مطلوب است، کمک کننده باشد:

درباره بهترین زمان گفتگو به دقت فکر کنید. سعی کنید با حالت خصم و انتقاد صحبت نکنید.

علاوه بر مشکلات جنسی خودتان، درباره جنبه های مثبت روابط جنسی خود هم گفتگو کنید.

درباره فعالیتهای جنسی که به آنها علاقه دارید یامی خواهید وقت بیشتری را صرف آن کنید، پیشنهاد ونظر دهید.

به آنچه که همسرتان می گوید، به دقت گوش فرا دهید.

به کمک هم یک برنامه اجرایی تهیه کنید و در طول اجرا به نکاتی که هر دو دوست دارید، بپردازید.

 

مقاربت در دوران حاملگی :

در بیشتر موارد، لذت بردن زوجین از روابط جنسی در طول بارداری، بی خطر است.جنین به دور ازهرخطری در داخل محفظه ای از مایع در درون رحم قرار گرفته است و حتی دخول عمقی هم به آن آسیبی نمی رساند.با وجود این، در صورتی که قبلاً دچار سقط یا زایمان زودرس شده اید و یا اگر به خاطر جفت سرراهی (حالتی که جفت، تمام یا قسمتی ازگردن رحم را می پوشاند دچارخونریزی شده اید، توصیه میشود که در دوران بارداری از مقاربت پرهیز کنید .بزرگی شکم یا دردناکی پستانها هم ممکن است  مشکل سازشود.وضعیتهای مختلف قرارگیری را امتحان کنید تا بتوانید وضعیت راحت و آسوده ای را برای مقاربت پیدا کنید ( در فصل ششم روشهایی را برای سکس در دوران بارداری به شما معرفی خواهیم کرد).مقاربت دهانی یا استمنای دوطرفه، روشهای دیگری هستند که می توان از آنها استفاده کرد.هر دو زوج ممکن است به خاطر بارداری دچار کاهش میل جنسی شوند.این امر کاملاً طبیعی است.سعی کنید که حتماً با همسرتان بی پرده درباره احساسات و نیازهای خود صحبت کنید.

 

 

 

 

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 5802  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «