سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخل ننگ است و ترس نقصان ، و درویشى کند کننده زبان زیرک در برهان ، و تنگدست بیگانه در دیار خود بر همگان . [نهج البلاغه]

تازههای علمی

 
 
بخش سوم 1(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:12 عصر )

 

بخش سوم:

 

اختلالت جنسی در زنان :

 

ترشحات غیر طبیعی مهبل :

در صورتی که متوجه هرگونه تغییری در مقدار ترشحات مهبل (افزایش آن) و یا تغییر در رنگ، سفتی یا بوی آن شدید، از نمودار  استفاده کنید. ترشحات دیواره مهبل و گردن رحم، مهبل را مرطوب و تمیز نگه می دارند. ترشحات تولید شده، معمولاً به صورت ماده ای رقیق و به رنگ سفید مایل به زرد تخلیه می شوند که مقدار و سفتی آن در طول دوره عادت ماهیانه متغیر است. میزان ترشحات در زمان تحریک جنسی و نیز در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. این موضوع، کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد. با وجود این، افزایش ناگهانی مقدار ترشحات بدون هیچ گونه دلیل واضح و همچنین وجود هرگونه ترشح مهبلی که غیرطبیعی (همراه با درد شکم یا تب) به نظر برسد یا بوی ناخوشایندی داشته باشد، ممکن است نشانه ای از عفونت باشد.

 

پیشگیری از برفک مهبل :قارچ ایجادکننده برفک، به طور طبیعی در مهبل وجود دارد.برفک در واقع رشد بیش از حد این قارچ است که باعث ایجاد علائمی مثل ترشحات مهبلی می شود.همچنین برفک ممکن است با دوره های عادت ماهیانه یا استفاده از مواد اسپرم کش هم ارتباط داشته باشد.همچنین بعد از مصرف آنتی بیوتیک برای درمان بیماریهای دیگر و نیز در زنان مبتلا به دیابت شیرین هم برفک شایع است.درصورتی که مکرراً به برفک مبتلا می شوید، اقدامات کمک کننده زیر می تواند مانع از عود دوره های بیماری شود:

از صابونهای معطر استفاده نکنید.از وان کف صابون برای استحمام استفاده نکنید و از به کار بردن دئودورانتهای مهبلی یا دوش مهبل بپرهیزید.

از مصرف مواد اسپرم کش اجتناب کنید.ممکن است لازم باشد روش جلوگیری از بارداری خود را عوض کنید.

بهتر آن است که به جای تامپون (کهنه)، از نوار بهداشتی استفاده کنید.در صورتی که حتماً باید از تامپون استفاده کنید، آن را تند تند عوض کنید.

لباسهای زیر گشاد و بافته شده از الیاف طبیعی (نخی) بپوشید.در صورتی که علی رغم این اقدامات، برفک همچنان مکرراً عود می کند، به پزشک خودمراجعه کنید تا احتمال وجود بیماریهای زمینه ای بررسی شود.

 

عفونتهای آمیزشی در زنان :

عفونتهایی را که در طی مقاربت (مهبلی، دهانی یا مقعدی) از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند،عفونتهای آمیزشی می نامند.هرچند این عفونتها، هم زنان و هم مردان را مبتلا می کنند (به مبحث عفونتهای آمیزشی در مردان ‌مراجعه کنید)ولی علایم در دو گروه اغلب متفاوت است.همچنین بسته به نوع رابطه جنسی، ممکن است نواحی مختلفی ازبدن علامتدار شوند. عفونت می تواند از مهبل به همه اعضای تولید مثلی گسترش پیدا کندو ممکن است در صورت درمان نشدن باعث صدمه دایمی آنها شود، حتی در صورتی که علایم کمی وجود داشته باشد. ابتلا به عفونت آمیزشی در طول دوره ی بارداری ممکن است جنین را قبل ازتولد در حین زایمان دچار عفونت کند.در صورتی که فکر می کنید شما یا همسرتان مبتلا به عفونت آمیزشی هستید، به پزشک خود یا به درمانگاه عفونتهای آمیزشی مراجعه کنید.باید تا زمانی که پزشک تأیید کند که عفونت برطرف شده است، از مقاربت پرهیز کنید. خطر ابتلا به عفونت آمیزشی را با مقاربت سالم می توان کاهش داد

تحریک و خارش ناحیه تناسلی زنان :

در صورتی که دچار خارش یا احساس ناراحتی در ناحیه مهبل یا فرج (اندام تناسلی خارجی هستید)از نمودار استفاده کنید.چنین آزردگیهایی ممکن است باعث سوزش ادرار یااحساس ناراحتی موقع مقاربت شوند.در بسیاری از موارد، این علایم نتیجه عفونت است،اما واکنشهای حساسیتی هم از دیگر علتهای شایع هستند.صابونهای معطر، دئودورانت مهبلی و انواع دوش ها اغلب می توانند باعث التهاب و تحریک شوند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد.

 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 1  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 5801  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «