سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، جوان توبه کار را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

تازههای علمی

 
 
بخش دوم 2(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:9 عصر )

نام عفونت:ایدز

دوره مخفی بودن(نهفتگی):6 الی 8 هفته

علایم در مردان:در ابتدا ممکن است علامتی نداشته باشد اما در برخی موارد ممکن است با حالت شبیه به آنفلوآنزا که گاهی همراه با تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است ایجاد شود.چه شخص علامت داشته باشد و چه نداشته باشد، عفونت منتقل می شود

.تشخیص و درمان:تشخیص آن با آزمایش خون انجام می شود.در حال حاضر روشی برای درمان آن وجود ندارد ولی روشهایی برای کند کردن پیشرفت بیماری وجود دارد.

 

نام عفونت:التهاب غیر سوزاکی مجرای خروج ادرار

دوره مخفی بودن(نهفتگی):1 الی 6 هفته

علایم در مردان:احساس درد یا سوزش هنگام ادرار بویژه صبح ها.ممکن است ترشحاتی نیز خارج شود

.تشخیص و درمان:پزشک از ترشحات مجرای خروج ادرار نمونه برداری می کند.درمان با آنتی بیوتیک انجام می شود.

 

نام عفونت:شپش عانه

دوره مخفی بودن(نهفتگی):صفر الی 17 روز

علایم در مردان:معمولا خارش شدید در ناحیه عانه وجود دارد بویژه شبها.شپشها بین 1 الی 2 میلیمتر طول دارند

.تشخیص و درمان:درمان با محلولهای از بین برنده شپشها صورت می گیرد.

نام عفونت:سیفلیس

دوره مخفی بودن(نهفتگی):1 الی 12 هفته

علایم در مردان:در ابتدا زخمی بدون درد و بسیار مسری بر روی ناحیه تناسلی (معمولا روی آلت یا داخل راست روده)ایجاد می شود.

تشخیص و درمان:تشخیص با آزمایش خون و نمونه برداری از زخمها انجام می شود.درمان با آنتی بیوتیک انجام می شود.

*****************************************************

مقاربت دردناک در مردان :

علل مختلف و احتمالی دردناک بودن مقاربت ،‌ می تواند به ایجاد مشکلات نعوظ و انزال هم منتهی شود . علل مختلفی برای دردناک بودن مقاربت در مردان وجود دارد از جمله بیماریهای سطح آلت ، تنگی پوست سر آلت ،‌عفونت ها و عدم  لغزنده گی کافی.

 

 

مشکلات باروری در مردان :

از هر10 ‌زوجی که خواهان فرزند هستند، یکی دچار مشکل باروری است. در بسیاری از موارد، علتی برای این امر یافت نمی‌شود. ناتوانی در باردارشدن ممکن است به خاطر مشکل یک طرف یا گاهی هر دوی آنها باشد. این نمودار فقط به آن دسته از مشکلاتی می پردازد که مردان را گرفتار می‌کنند. دو علت عمده ناباروری در مردان عبارت است از:1- عدم تولید کافی اسپرم.

2- بسته بودن لوله‌های خروج منی(مجاری منتقل‌کننده اسپرم به آلت در طی انزال) .

 

چگونه احتمال بارداری را زیاد کنید؟

در صورت تمایل به بچه‌دار  شدن، باید شما و همسرتان به پزشک مراجعه کنید تا درباره برنامه‌ریزی برای یک بارداری سالم با وی گفتگو کنید. چند اقدام کمک‌کننده ساده و واضح نیز وجود دارد که می‌توان از آنها برای به حداکثر رساندن احتمال بارداری کمک گرفت. رژیم غذایی سالم، غذاهای تازه و پر از ویتامین،‌ استراحت کافی و عدم مصرف الکل، همگی در افزایش احتمال باردارشدن کمک‌کننده هستند. مقاربت منظم ( به طور مطلوب حداقل سه بار در هفته) نیز مفید واقع می‌شود. در صورتی که مقاربت به دفعات کمتری انجام شود، ممکن است روزهای باروری زن رد شود و فرصت تا چرخه بعدی از دست برود. روزهای باروری زن معمولاً حول‌وحوش وسط چرخه قاعدگی است. در صورتی که مقاربت در این دوران انجام شود، احتمال باردارشدن بیشتر از بقیه اوقات است. بعد از مقاربت، زن باید10 ‌تا 15 ‌دقیقه دراز بکشد. این کار اجازه می‌دهد تا حداکثر تعداد اسپرم وارد رحم شوند. علاوه بر آن، مرد باید از پوشیدن شلوار یا لباس زیر تنگ بپرهیزد، چون لباس‌های این چنین، باعث افزایش دمای کیسه بیضه می‌شوند و تولید اسپرم را کم می‌کنند.

 

آزمایش منی :

هرگاه زوجی دارای مشکل باروری باشند، آزمایش منی معمولاً از اولین آزمایش‌هایی است که انجام می‌شود. از مرد خواسته می‌شود که به داخل ظرف تمیزی انزال کند (منی جمع شده از کاندوم مناسب آزمایش نیست). سپس باید نمونه را در دمایی معادل دمای بدن نگه داشت و ظرف2 ‌ساعت بررسی کرد. حجم منی اندازه گیری می‌شود و سپس نمونه‌ای از آن زیر میکروسکوپ بررسی می شود تا مشکل و میزان فعالیت اسپرم‌ها مشخص شود و تعداد آنها شمارش شود. هر میلی‌لیتر از مایع منی، حاوی حدوداً 50 میلیون اسپرم است که اکثر آنها سالم هستند. بنا به تعریف، هر گاه شمارش اسپرم کمتر از20 ‌میلیون باشد، تعداد آن کم محسوب می‌شود. در صورت مشاهده هرگونه مورد غیرطبیعی، آزمایش مجدداً‌ تکرار می‌شود.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 5  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 5820  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «