سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را نهال خوى و خلق به بار بود ، شاخ و بر او بسیار بود . [نهج البلاغه]

تازههای علمی

 
 
بخش چهارم2(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:14 عصر )

چرا و به چه علت؟

عوامل متعددی در ایجاد پاسخ جنسی زنان دخیل هستند از جمله فیزیولوژی، انگیزه‌ها، تجربه‌ها، باورها، روش زندگی و روابط که اگر هرکدام از این اجزاء‌ دچار مشکل شود، می‌تواند بر عملکرد جنسی و در پی آن روابط زناشویی تاثیر منفی بگذارد. گاهی نارضایتی‌های بیان نشده در حضور اختلالات عملکرد جنسی می‌تواند باعث تیرگی روابط زن و شوهر و حتی جدایی شود.
شرایط فیزیکی و ساختاری می‌تواند یکی از عوامل مشکلات جنسی باشد. مثلا التهاب مفاصل، مشکلات ادراری و روده‌ای، جراحی لگن، خستگی، سردردها یا دردها و اختلالات عصبی دیگر از جمله ام.اس می‌توانند علت ماجرا باشند. گاهی هم مصرف داروهای خاصی از جمله ضدافسردگی‌ها داروهای فشار خون، آنتی ‌‌هیستامین‌ها و داروهای شیمی ‌‌درمانی، می‌توانند میل جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم را کاهش دهند. گاهی عوامل هورمونی مانند کاهش سطح استروژن در دوران پیش از یائسگی ممکن است منجر به تغییراتی در بافت ناحیه تناسلی و پاسخ جنسی شوند. در این حالت چین‌های پوستی ناحیه (لابیا) نازک و چروک می‌شود و بخش بیشتری از کلیتوریس در معرض قرار می‌گیرد و این مسئله موجب کاهش حساسیت کلیتوریس می‌شود. به ‌علاوه به‌دلیل نازک شدن و کاهش قابلیت ارتجاعی پوشش ناحیه، مهبل تنگ‌تر می‌شود به‌خصوص زمانی که فعالیت جنسی کم یا قطع شده باشد. در ضمن تورم طبیعی و نرم و لیز شدن مهبل در طول تحریک جنسی به کندی صورت می‌گیرد و این عوامل موجب درد و ناراحتی در طول مقاربت می‌شود.
عوامل روانی و اجتماعی هم در ایجاد این مشکل نقش دارند. مشکلات انگیزشی مثل اضطراب، افسردگی یا استرس و سابقه قرار گرفتن در معرض تجاوز جنسی از این جمله‌اند. گاهی هم در طول بارداری و پس از زایمان و شیردهی میل جنسی زنان کاهش می‌یابد. شاید علت روانی مسئله علاوه بر تغییرات هورمونی، تعدد وظایف زن و سردرگمی اوست. ایفای نقش همسر، خانه‌داری، شغل خارج از منزل و حتی گاهی نگهداری از والدین، در کنار هم سخت است. سن و وضعیت سلامت شوهر، احساس زن نسبت به همسر و نظر او نسبت به بدن خود و همسر، عوامل دیگری هستند که می‌توانند با سایر علت‌ها همراه شوند. گاهی هم به‌دلیل سخت‌گیری‌های خانوادگی‌، حتی روابط شرعی و مجاز نیز در فرد ایجاد احساس گناه کرده و او را دچار اختلال عملکرد جنسی می‌کند. 

کی برویم دکتر؟
 
وقتی که هر کدام از انواع مشکلات ذکر شده در روابط زناشویی به حدی تکرار یا تداوم می‌یابد که باعث آزار و اذیت می‌شود، باید برای بررسی علل فیزیکی و روانی به پزشک مراجعه کرد. برای حل مشکل ابتدا باید بیماری زمینه‌ای درمان شود مثلا اگر زنی اختلال هورمونی دارد یا دارو مصرف می‌کند باید درمان هورمونی قطع و تغییر دارو صورت گیرد.
گاهی معالجه این اختلال نیاز به دارو دارد اما در اغلب موارد درمان بدون نیاز به دارو انجام می‌شود. ابتدا باید با بهبود روابط بین خود و همسرتان، سلامت جنسی را تامین کنید. برای رسیدن به این هدف:
روابط خوبی با همسرتان داشته باشید: رابطه صادقانه و راحت با همسر می‌تواند در پیشرفت انگیزش و صمیمت کمک کند. بعضی زوج‌ها هیچ‌گاه راجع به مشکلات خود در روابط زناشویی با هم صحبت نمی‌کنند در صورتی که صحبت درباره آنچه ایجاد احساس خوب یا بد در فرد می‌کند می‌تواند به بهبود آن کمک کند.
می‌توانید از کتاب‌های موجود یا پیشنهادات پزشک کمک بگیرید تا در میزان میل جنسی خود و همسرتان تعادل برقرار کنید.  تغییرات سلامت ساز در زندگی خود ایجاد کنید. ورزش منظم و اوقات کافی برای تفریح و استراحت را فراموش نکنید. مصرف سیگار و الکل با ایجاد محدودیت و کاهش جریان خون اعضای تناسلی می‌تواند باعث کاهش انگیزش شود. ورزش‌های منظم هوازی می‌تواند بُنیه شما را قوی و روحیه‌تان را شاداب نگه دارد. یاد بگیرید که استرس‌های روزانه زندگی را با تمرکز از ذهن و بدنتان خارج کنید.
 
عضلات لگن خود را تقویت کنید:

 ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات کف لگن می‌تواند به حل برخی مشکلات انگیزشی و ارگاسمیک کمک کند. این ورزش‌ها که<کِگل> نام دارد، موجب تقویت عضلات درگیر در احساس لذت جنسی می‌شوند. ابتلا عضلات لگن خود را سفت کنید مثل اینکه می‌خواهید جلوی جریان ادرار را بگیرید، تا 5 بشمارید و سپس خود را شل کنید. این ورزش را روزانه چندین بار تکرار کنید.

مشاوره کنید:

مشاوره و در میان گذاشتن مشکل با یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا با آموزش درباره پاسخ جنسی و روش‌های کمکی به راه‌حل مشکل دست یابید.

گاهی برای درمان بیماری زمینه‌ای یا تغییرات هورمونی به مصرف دارو نیاز دارید:

 اضطراب و افسردگی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و عصبی، جراحی شکمی و لگن و سرطان‌ها، عدم تعادل هورمونی در زمان حاملگی و شیردهی، مصرف قرص‌های ضدبارداری و دوران یائسگی و پیش از یائسگی مواردی هستند که نیاز به درمان دارویی یا تغییر دارو دارند. پس:

داروهایی که ایجاد عوارض اختلال جنسی می‌کنند را تغییر داده یا قطع کنید. (زیر نظر پزشک)
مشکلات تیروئید و سایر بیماری‌های هورمونی را با مراجعه به پزشک درمان کنید.
افسردگی و اضطراب خود را تا حد امکان با نظر پزشک درمان کنید.
با ورزش عضلات کف لگن را تقویت کنید.
توصیه‌های پزشک برای پیشگیری و درمان درد در مقاربت را انجام دهید. 

حرف آخر

در هر مرحله از زندگی شما تغییراتی در میل و انگیزش نسبت به روابط زناشویی ایجاد می‌شود. با پذیرش این تغییرات، تجربه بهتری را برای خود فراهم کنید. شناخت بدن و پاسخ طبیعی بدن شما نقش مهمی دارد. هر چه شما و همسرتان بیشتر راجع به بدن خود و نحوه عمل آن در روابط زناشویی بدانید، بهتر می‌توانید بر مشکلات خود چیره شوید. به‌خاطر داشته باشید که احساسات شما و آمادگی روحی‌تان به اندازه تحریکات و آمادگی جسمی می‌توانند در انگیزش شما نقش داشته باشند. بنابراین احساسات خود را آزادانه با شوهرتان در میان بگذارید



 
بخش چهارم 1(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:13 عصر )

 

بخش چهارم:

اختلال عملکرد جنسی درزنان

بسیاری از زنان در دوره‌ای از زندگی خود یک مشکل جنسی را تجربه می‌کنند. برخی آمارها نشان می‌دهد که حداقل 4 نفر از هر10 زن یکی از انواع مشکلات جنسی را در طول زندگی تجربه می‌کنند که در اصطلاح پزشکی، به همه آنها <اختلال عملکرد جنسی> گفته می‌شود.
به تازگی برخی از شرکت‌های دارویی ادعا کرده‌اند دارویی برای تحریک میل جنسی زنان در دست ساخت و بررسی دارند که یک ماده استنشاقی است و بر مغز اثر تحریکی دارد. <برومولانوتاید> که به اصطلاح ویاگرای زنانه نام گرفته در زنانی که کاهش میل و انگیزش جنسی دارند، می‌تواند مفید واقع شود. البته این دارو مانند ویاگرا عمل نمی‌کند (ویاگرا جریان خون اعضای تناسلی را افزایش می‌دهد) بلکه باعث آغاز و تسهیل تحریک جنسی می‌شود. اگر چه راه‌های درمانی ساده‌تر هم وجود دارد، متاسفانه با وجود شیوع اختلالات جنسی، هنوز مبتلایان از مطرح کردن مشکلات خود حتی با پزشک خودداری می‌کنند. تداوم مشکلات جنسی در یکی از مراحل پاسخ جنسی، طولا‌نی شدن اختلال عملکرد جنسی نام می‌گیرد که در فرد ایجاد اضطراب کرده و اثر منفی بر روابط زناشویی او می‌گذارد. البته اضطراب هم خود باعث تشدید و ادامه اختلال می‌شود. اگر چه عوامل متعددی موجب این اختلال در زنان می‌شوند اما قابل درمان هستند ولی متاسفانه به دلیل شرم از در میان گذاشتن این مشکلات با پزشک یا مشاور، حتی آسان‌ترین راه درمان (یعنی آشنایی با ساختار بدنی و عملکرد طبیعی بدن در زمان فعالیت جنسی) نیز مورد غفلت واقع شده است. 

کدام مرحله؟ کدام درد؟
 
اختلال عملکرد جنسی در زنان به چند گروه تقسیم می‌شود که گاهی با هم تداخل پیدا می‌کنند و همراه می‌شوند. در اختلال میل جنسی که شایع‌ترین نوع این اختلالات در زنان است، میل جنسی کم یا قطع می‌شود. نوع دیگری از اختلا‌لا‌ت که در آن ممکن است میل جنسی سر جای خود باشد اما فرد قادر به حفظ و ادامه انگیزش جنسی نباشد و یا با وجود میل به این امر، تحریک نشود، اختلال انگیزش جنسی است.
در اختلال ارگاسمیک با وجود تحریک و انگیزش کافی زن نمی‌تواند به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسد. اگر زنی دچار انقباض غیرارادی عضله مهبل (واژینسیموس) یا درد آلت تناسلی قبل، بعد یاهنگام مقاربت شود، دچار اختلال درد جنسی شده است. اگر چه اختلال عملکرد جنسی در زنان در تمام سنین ممکن است رخ دهد اما بیشتر در زمان عدم تعادل هورمونی مانند بارداری، بعد از زایمان (شیردهی) و پیش از یائسگی شایع است. گاهی هم بیماری‌های جدی مانند سرطان، عامل این اختلال است. 



 
بخش سوم 2(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:12 عصر )

نمودار تحریک و خارش ناحیه تناسلی زنان :

 

مقاربت در سنین بالا:

هر زوج باید بتوانند علی رغم بالا رفتن سن،از تمامی احساسات جنسی، چه جسمی و چه عاطفی، لذت ببرند.پس از یائسگی، در اثر کاهش لغزنده بودن مهبل، مقاربت باعث ناراحتی می شود. علت کاهش لغزندگی، کاهش استروژن است.بهترین راه حل های کوتاه مدت، استفاده از ژلهای محلول در آب (ژل لوبری کت) و به کارگیری روشهای جنسی جدید هستند. به عنوان نوعی درمان درازمدت، گاهی می توان خشکی مهبل را با هورمون درمانی بهبود بخشید. به مرور که سن مردان بالا می رود، مدت بیشتری طول می کشد تا به نعوظ کامل دست یابند و نعوظشان هم به سفتی گذشته نیست. انزال هم ممکن است با اندکی تأخیر اتفاق بیفتد.با وجود این، با تجربه و اعتماد به نفس این مسایل را جبران می کنند.در صورت ابتلای هر یک از طرفین به بیماری ناتوان کننده، تغییر روش سکس میتواند کمک کننده باشد. برخی از افراد مبتلا به مشکلات جنسی در گذشته، از سن به عنوان عذری برای اجتناب از مقاربت استفاده می کنند، ولی هیچگاه برای مشاوره دیر نیست و سن هم مانعی برای دستیابی به درمان محسوب نمی‌شود. 

 

درمان واژینیسموس :

واژینیسموس حالتی است که در طی آن، عضلات اطراف مهبل منقبض و مانع دخول می شوند.یکی از روشهای درمانی این است که فرد مبتلا ، به مرور وسایل گشادکننده با قطر بیشتردرداخل مهبل خود وارد کند.این کار می تواند به برطرف کردن ترس از توانایی کش آمدن مهبل درحدی که اجازه دخول را بدهد کمک کند. واژینیسموس و برخی دیگر از مشکلات جنسی زنان، علل روانشناسی دارند.مشاوره جنسی اغلب می تواند به برطرف کردن ترسها یا کنارنیامدن با اتفاقات جنسی ناخوشایند گذشته کمک کند و بدین ترتیب مشکل را حل کند .

 

کاهش میل جنسی در زنان :

برخی از زنان، یک یا دو بار در هفته یا حتی کمتر، نیاز به مقاربت احساس می کنند.درحالیکه برخی دیگر، هر روز چنین نیازی را احساس می کنند.میل جنسی که در این حدودباشد،طبیعی است.در غیر این صورت ممکن است علت کاهش میل جنسی، مشکل جسمانی باشد مثلاً وجود عفونت،باعث احساس ناراحتی موقع مقاربت می شود و میل جنسی را کم می کند.دربسیاری ازموارد، کاهش میل جنسی علت روانشناسی مثل استرس، افسردگی یا اضطراب درباره وجود یک مشکل جنسی خاص دارد.در صورتی که از بابت کاهش غیرطبیعی میل جنسی خودنگرانهستیدیا اینکه دیگر مثل گذشته به راحتی از نظر جنسی تحریک نمی شوید، اگر دیر به فکر درمان بیافتید، ممکن است رابطه شما با همسرتان دچار مشکل شود.

 

نیازهای جنسی خود را با هم در میان بگذارید :

بسیاری از مردم احساس می کنند که می توانند جنبه جنسی روابط خود را بهبود ببخشند ،اما گفتگو درباره نیازهای جنسی با همسرشان برایشان مشکل است.پیشنهادهای زیر میتواند برای بهبود رابطه و درک متقابل شما و همسرتان که کلید روابط جنسی مطلوب است، کمک کننده باشد:

درباره بهترین زمان گفتگو به دقت فکر کنید. سعی کنید با حالت خصم و انتقاد صحبت نکنید.

علاوه بر مشکلات جنسی خودتان، درباره جنبه های مثبت روابط جنسی خود هم گفتگو کنید.

درباره فعالیتهای جنسی که به آنها علاقه دارید یامی خواهید وقت بیشتری را صرف آن کنید، پیشنهاد ونظر دهید.

به آنچه که همسرتان می گوید، به دقت گوش فرا دهید.

به کمک هم یک برنامه اجرایی تهیه کنید و در طول اجرا به نکاتی که هر دو دوست دارید، بپردازید.

 

مقاربت در دوران حاملگی :

در بیشتر موارد، لذت بردن زوجین از روابط جنسی در طول بارداری، بی خطر است.جنین به دور ازهرخطری در داخل محفظه ای از مایع در درون رحم قرار گرفته است و حتی دخول عمقی هم به آن آسیبی نمی رساند.با وجود این، در صورتی که قبلاً دچار سقط یا زایمان زودرس شده اید و یا اگر به خاطر جفت سرراهی (حالتی که جفت، تمام یا قسمتی ازگردن رحم را می پوشاند دچارخونریزی شده اید، توصیه میشود که در دوران بارداری از مقاربت پرهیز کنید .بزرگی شکم یا دردناکی پستانها هم ممکن است  مشکل سازشود.وضعیتهای مختلف قرارگیری را امتحان کنید تا بتوانید وضعیت راحت و آسوده ای را برای مقاربت پیدا کنید ( در فصل ششم روشهایی را برای سکس در دوران بارداری به شما معرفی خواهیم کرد).مقاربت دهانی یا استمنای دوطرفه، روشهای دیگری هستند که می توان از آنها استفاده کرد.هر دو زوج ممکن است به خاطر بارداری دچار کاهش میل جنسی شوند.این امر کاملاً طبیعی است.سعی کنید که حتماً با همسرتان بی پرده درباره احساسات و نیازهای خود صحبت کنید.

 

 

 

 

 



 
بخش سوم 1(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:12 عصر )

 

بخش سوم:

 

اختلالت جنسی در زنان :

 

ترشحات غیر طبیعی مهبل :

در صورتی که متوجه هرگونه تغییری در مقدار ترشحات مهبل (افزایش آن) و یا تغییر در رنگ، سفتی یا بوی آن شدید، از نمودار  استفاده کنید. ترشحات دیواره مهبل و گردن رحم، مهبل را مرطوب و تمیز نگه می دارند. ترشحات تولید شده، معمولاً به صورت ماده ای رقیق و به رنگ سفید مایل به زرد تخلیه می شوند که مقدار و سفتی آن در طول دوره عادت ماهیانه متغیر است. میزان ترشحات در زمان تحریک جنسی و نیز در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. این موضوع، کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد. با وجود این، افزایش ناگهانی مقدار ترشحات بدون هیچ گونه دلیل واضح و همچنین وجود هرگونه ترشح مهبلی که غیرطبیعی (همراه با درد شکم یا تب) به نظر برسد یا بوی ناخوشایندی داشته باشد، ممکن است نشانه ای از عفونت باشد.

 

پیشگیری از برفک مهبل :قارچ ایجادکننده برفک، به طور طبیعی در مهبل وجود دارد.برفک در واقع رشد بیش از حد این قارچ است که باعث ایجاد علائمی مثل ترشحات مهبلی می شود.همچنین برفک ممکن است با دوره های عادت ماهیانه یا استفاده از مواد اسپرم کش هم ارتباط داشته باشد.همچنین بعد از مصرف آنتی بیوتیک برای درمان بیماریهای دیگر و نیز در زنان مبتلا به دیابت شیرین هم برفک شایع است.درصورتی که مکرراً به برفک مبتلا می شوید، اقدامات کمک کننده زیر می تواند مانع از عود دوره های بیماری شود:

از صابونهای معطر استفاده نکنید.از وان کف صابون برای استحمام استفاده نکنید و از به کار بردن دئودورانتهای مهبلی یا دوش مهبل بپرهیزید.

از مصرف مواد اسپرم کش اجتناب کنید.ممکن است لازم باشد روش جلوگیری از بارداری خود را عوض کنید.

بهتر آن است که به جای تامپون (کهنه)، از نوار بهداشتی استفاده کنید.در صورتی که حتماً باید از تامپون استفاده کنید، آن را تند تند عوض کنید.

لباسهای زیر گشاد و بافته شده از الیاف طبیعی (نخی) بپوشید.در صورتی که علی رغم این اقدامات، برفک همچنان مکرراً عود می کند، به پزشک خودمراجعه کنید تا احتمال وجود بیماریهای زمینه ای بررسی شود.

 

عفونتهای آمیزشی در زنان :

عفونتهایی را که در طی مقاربت (مهبلی، دهانی یا مقعدی) از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند،عفونتهای آمیزشی می نامند.هرچند این عفونتها، هم زنان و هم مردان را مبتلا می کنند (به مبحث عفونتهای آمیزشی در مردان ‌مراجعه کنید)ولی علایم در دو گروه اغلب متفاوت است.همچنین بسته به نوع رابطه جنسی، ممکن است نواحی مختلفی ازبدن علامتدار شوند. عفونت می تواند از مهبل به همه اعضای تولید مثلی گسترش پیدا کندو ممکن است در صورت درمان نشدن باعث صدمه دایمی آنها شود، حتی در صورتی که علایم کمی وجود داشته باشد. ابتلا به عفونت آمیزشی در طول دوره ی بارداری ممکن است جنین را قبل ازتولد در حین زایمان دچار عفونت کند.در صورتی که فکر می کنید شما یا همسرتان مبتلا به عفونت آمیزشی هستید، به پزشک خود یا به درمانگاه عفونتهای آمیزشی مراجعه کنید.باید تا زمانی که پزشک تأیید کند که عفونت برطرف شده است، از مقاربت پرهیز کنید. خطر ابتلا به عفونت آمیزشی را با مقاربت سالم می توان کاهش داد

تحریک و خارش ناحیه تناسلی زنان :

در صورتی که دچار خارش یا احساس ناراحتی در ناحیه مهبل یا فرج (اندام تناسلی خارجی هستید)از نمودار استفاده کنید.چنین آزردگیهایی ممکن است باعث سوزش ادرار یااحساس ناراحتی موقع مقاربت شوند.در بسیاری از موارد، این علایم نتیجه عفونت است،اما واکنشهای حساسیتی هم از دیگر علتهای شایع هستند.صابونهای معطر، دئودورانت مهبلی و انواع دوش ها اغلب می توانند باعث التهاب و تحریک شوند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد.

 



 
بخش دوم 3(پنج شنبه 87 خرداد 2 ساعت 2:10 عصر )

 نمودار مشکلات باروری در مردان : 

مشکلات بیضه و کیسه بیضه مردان:

نمودار مشکلات بیضه : همه مردان باید به صورت منظم بیضه‌های خود را معاینه کنند (به مبحث معاینه بیضه مراجعه کنید)، چون احتمال کمی وجود دارد که برخی تغییرات ایجاد شده در بیضه نشانه‌ای از سرطان باشند که در صورت تشخیصِ به موقع احتمال درمان موفقیت‌آمیز آن زیاد است. در صورتی که دچار درد هستید یا متوجه توده یا تورمی در داخل یا اطراف بیضه‌ها یا هر جای دیگری داخل کیسه بیضه شده‌اید، از این نمودار استفاده کنید تا مشخص شود که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد لازم است که برای حفظ باروری، درمان سریع و صحیح انجام شود:

 

 معاینه بیضه:

 همه مردان باید به طور منظم بیضه‌های خود را برای جستجوی انواع توده‌ها یا تورم‌ها معاینه کنند چون درمان سرطان بیضه، در صورت شناسایی سریع و به موقع، بسیار آسان است. معاینه را بعد از دوش آب گرم انجام دهید، چون کیسه بیضه در این حالت کاملاً شل شده است. تومورهای سرطانی بیضه ممکن است در مراحل اولیه به صورت توده‌ای سفت بر سطح بیضه لمس شوند. چنانچه هرگونه تغییری در هر یک از بیضه‌ها یا کیسه بیضه مشاهده کردید، هر چه سریعتر به پزشک خود مراجعه کنید. 

 هشدار :

 در صورت پیدایش توده یا تورم در داخل کیسه بیضه حتی در صورتی که بدون درد هم باشد ، به پزشک خود مراجعه کنید . سرطان بیضه به ویژه در مردان 20 تا 40 ساله همیشه جزء احتمالات ممکن است . این بیماری در صورت تشخیص به موقع به راحتی درمان می شود ولی در صورت غفلت ، کشنده خواهد بود.

 

 

مشکلات نعوظ :

 بزرگ شدن آلت مردان را " نعوظ " ‌گویند. در صورت ابتلا به نعوظ دردناک، به ‌مشکلات آلت تناسلی مراجعه کنید. هر از چندگاهی، اکثر مردان دچار مشکلاتی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن می‌شوند. هرچند این موضوع ناخوشایند است، اما مشکلات گاهگاهی نعوظ طبیعی هستند و معمولاً به علت استرس، خستگی، اضطراب یا مصرف الکل ایجاد می‌شوند. در صورتی که دایماً در رسیدن به نعوظ مشکل دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. در حال حاضر درمان‌های مؤثری برای ناتوانی جنسی وجود دارد.

 

درمان ناتوانی جنسی :ناتوانی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن، اصطلاحاً ناتوانی جنسی نامیده می‌شود. اغلب می‌توان این بیماری را با موفقیت به وسیله دارو درمان کرد. درمان‌هایی که بیشترین تأثیر را دارند آنهایی هستند که در همان زمانی که به نعوظ نیاز اسـت به مصـرف می‌شـوند. بـرای مثـال سیلـدنافیـل (ویاگرا) از جمله این داروهاست که یک داروی خوراکی است. انواع دیگر داروها یا توسط خود فرد مستقیماً به داخل آلت تزریق می‌شوند یا آنکه به صورت ژل‌هایی هستند که می‌توان آنها را داخل پیشابراه وارد کرد. از آنجایی که تأثیر این داروها به خاطر اثر بر رگ‌های خونی است در صورت ابتلا به مشکلات قلبی ـ عروقی ممکن است داروهای مناسبی نباشند. در صورتی که امکان استفاده از این داروها وجود ندارد، وسایل کمکی فیزیکی می‌توانند مفید واقع شوند. این وسایل دارای یک بخش ایجادکننده خلأ هستند که قبل از شروع مقاربت، روی آلت قرار داده می‌شود تا باعث افزایش جریان خون به داخل آلت شود سپس با بستن یک بند محکم به دور ریشه آلت، نعوظ ایجاد شده حفظ می‌شود. روش دیگر این است که وسایل کاشتنی انعطاف پذیری را از طریق جراحی درون آلـت قـرار مـی‌دهنـد کـه نعـوظ را امـکان پذیر شود.

 

 مشکلات انزال :

در صورت ناتوانی در رسیدن به نعوظ، به ‌مشکلات نعوظ مراجعه کنید. در صورتی که انزال (لحظـه‌ای در اوج لذت جنسی که مایع منی خارج می‌شود) زودتر از آن چه که شما یا همسرتان می‌خواهید اتفاق می‌افتد یا آن که علی‌رغم نعوظ طبیعی، انزال رخ نمی‌دهد یا با تأخیر رخ می دهد، از این نمودار استفاده کنید. مشکلات انزال شایع هستند و به علت ایجاد اضطراب، خود می‌توانند باعث بدترشدن مشکل شوند. گفتگو با همسرتان در مورد نیازهای جنسی می‌تواند بسیاری از این مشکلات را تسکین دهد. انزال زودرس به ندرت دارای علت جسمی یا عاطفی داشته باشد. رسیدن به اوج لذت جنسی بدون آن که انزال اتفاق بیفتد، معمولاً نتیجه جراحی پروستات در گذشته است.

 

نمودار مشکلات انزال :

 

روش فشردن آلت برای عقب انداختن انزال :

این روش برای پیشگیری از انزال زودرس به کاربرده می شود و هم مرد و هم همسروی می‌توانند آنراانجام دهند.درست قبل از آن که انزال روی دهد، تنه آلت را درست در ناحیه زیر سرآلت محکم بین انگشت شست و انگشت اشاره فشار دهید.این امر باعث میشود که بخشی از نعوظ ایجاد شده ازدست برود و موقتاً از انزال جلوگیری شود. با تمرین مرتب این روش، فرد می‌تواند کنترل بیشتری بر انزال خود به دست بیاورد. در نهایت، دیگر استفاده از روش فشردن لزومی نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 



   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 5794  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «